DSCN5355Tombol a nyár, a Zrínyi iskola is bezárta a kapuját. Őszig ne is lássuk egymást? Erről szó sem lehet! Irány a Balaton, de nem akárhogy! Június végén egy kora reggeli órában, harminc jókedvű, izgatott zrínyis diák gyülekezett bicajával a vasútállomáson. Kezdetét vette a Zrínyi iskola Balaton körüli kerékpáros vándortábora, a nagy kaland. Keszthelytől Vonyarcvashegyen át Szigligetig tekerve összerázódott a csapat. Kialakult a sorrend, mindenki ráérzett a biztonságos féktávolságra. A badacsonytomaji iskola menzáján vártak minket ebéddel, majd Salföld-major felé vettük az irányt, ahol az őshonos magyar állatfajtákat néztük meg. Az ötvenötödik kilométer már a pálkövei szálláshelyen ért minket. Ha valaki azt gondolná, hogy fáradtak voltunk, annak látnia kellett volna az esti balatoni vízi csatát, majd a mezítlábas strandfoci meccsünket.

A „kerós” tábor második napja a különleges harmóniájú Káli-medence körbebicajozásával telt. Kékkúton jólesett az ajándék ásványvíz, majd Szentbékkálla kőtengerében az egykor itt hullámzó Pannon-tenger hűsítő vizébe képzelhettünk magunkat. Szükség is lett volna rá, mert akkor még hátra volt az aznapi „hegyi szakasz”. Délután feltekertünk a Hegyestű vulkánra. Persze nem maradt el az esti fürdés sem a Balatonban.

A harmadik napon már elmondhattuk, hogy több mint 100 kilométert tekertünk! Mindenhol csodálkozó tekintetek követték a feltűnően hosszú kerékpáros sort. Kaptunk buzdítást, tapsot, elismerést. Varázslatos véletlen, hogy Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője is kiszúrta a csapatot, legnagyobb örömünkre. Tihany csodái után komppal keltünk át a déli partra.

Másnap hosszú szakasz várt ránk Zamárditól Balatonmáriafürdőig a déli parton. Finom ebéd, a balatonboglári Gömbkilátóban lecsapó zivatar tette még emlékezetesebbé utunkat. A nap csúcspontja a 200. megtett kilométer megünneplése volt.

Elérkezett bicajos vándortáborunk utolsó napja. Fenékpusztáig gurultunk, ahol a Zala torkolatvidékének nádasában a Tüskevárban érezhettük magunkat. Kenuztunk, madarásztunk, íjászkodtunk. Délután zárult a Balatonkör, jókedvűen begördültünk Keszthelyre. Lendületes strandkézilabda meccset követően szálltunk fel a vonatra.

Indulás, várnak minket odahaza! Jöttünk is annyi élménnyel, amennyi csak a szívünkben és az emlékezetünkben elfért. Jövő nyáron újra várnak az élmények, újra vár a Zrínyis Tour de Balaton.

Molnár Tamás

pedagógus, természetbúvár, szervező

Tanev rendje

etlap

tanulas

opensensemap

www.edupress.hu

A csatorna nem található.