Idegen nyelvi munkaközösség
„Egy idegen nyelv és a hozzá tartozó kultúra megismertetése, az egyik leghasznosabb dolog, amit tehetünk a gyerekek empátiájának és kulturális szemléletmódjának tágításáért.” (Michael Gove)
Az idézett gondolatmenettel egyetértve és azon túl legfőbb célunk, hogy a gyerekek szívesen járjanak nyelvórára…
De miért is szeretnek idegen nyelvet tanulni a Zrínyiben a diákok?
Azért, mert tudják, hogy:
- A nyelvtudás hatalom, főleg mai globalizálódó világunkban.
- Annyi ember vagy, ahány nyelven beszélsz.
- Akinek épp az anyanyelvét használod, nagyon fogja becsülni tudásodat.
- A kedvenc könyveidet az eredeti nyelvükön is elolvashatod.
- Amikor külföldre utazol, nemcsak a képeket nézegetheted meg a helyi lapokban.
- Ha külföldi terméket vásárolsz, akkor tudod, mi van abban, amit vettél.
- A moziban nem kell az egész film alatt a feliratok miatt vadul forgatnod a szemed, ha nem szinkronizált a film.
- Nincs vagányabb, mint idegen nyelven megszólalni.
- Ha jön az ellenőr, eljátszhatod az angol, amerikai, német, osztrák turistát. J
- Idegen nyelven flörtölni még izgalmasabb, mint magyarul. J
Társadalomtudományi munkaközösség
A társadalomtudományi munkaközösség legfontosabb feladata a tehetséggondozás és a felzárkózatás mellett a felső tagozat kulturális életének megszervezése. A gyerekek rendszeresen vesznek részt nézőként és szereplőként iskolai és városi műsorokon. Énekkarunk mind az iskolai mind a városi rendezvények rendszeres szereplője. Múzeumpedagógiai és rendhagyó történelem órákkal tesszük színesebbé az iskolai tananyagot. Project hetek alkalmával, könyvtári vetélkedőkön új, érdekes ismeretekkel bővítjük a gyerekek tantárgyi tudását. Fontos számunkra, hogy tanulóink szép környezetben töltsék mindennapjaikat. Ezért az iskola tetőtéri folyosóját saját festményeikkel díszítik.
Alsós munkaközösség
Elkísérje a kisgyereket azon az úton, ami a mesétől a valóságig vezet.
Osztályfőnöki munkaközösség
Az osztályfőnökök az iskolai nevelőmunka központi szereplői, irányítói, összehangolói.
Iskolánkban az osztályfőnökök alkotják a legnagyobb munkaközösséget; minden osztályfőnök munkáját segíti alsó tagozaton egy napközis nevelő, felső tagozaton pedig egy társosztályfőnök.
Munkaközösségünk nevelő-oktató munkája során legfontosabb feladatának tartja a tanulók képességeinek kibontakoztatását, valamint sokoldalú személyiségfejlesztését. Mindazt, amit egy gyermek az iskolában átél, egy osztályközösség tagjaként éli át. Mivel a személyiségformálás közösségben történik, nagyon fontos, hogy hozzásegítsük tanulóinkat megtalálni helyüket, szerepüket a saját osztályközösségükben.Célunk, hogy a gyerekek közös élmények által nyitott, toleráns, összetartó csapattá váljanak. Iskolai és intézményen kívüli programok szervezésével igyekszünk jobban megismerni diákjainkat, valamint formálni osztályunk közösségi arculatát.